Wednesday, April 28, 2010

Vapaa vappu

Vappu voi olla monella tapaa vapaa. Minulle vapaus itsenäisessä Suomessa on merkityksellinen. Olen myös onnellinen siitä, että saamme vielä marssia vapaasti. Voimme pitää puheita ja laulaa työväenlauluja. Punainen lippu voi myös hulmuta vapaasti, vaikka räntäsateessa.

Minulle tämä vappaus on merkityksellinen siksi, että minulla ei ole yhtään puhetta. En tiedä olenko siitä onnellinen, mutta vapaa olen tekemään mitä itse haluan. Ei tarvitse sopia mutkikkaita tapaamisia eri vappaujuhlien aikataulujen mukaan. Nyt voi vappuaattona valvoa pitkään ja laulaa äänensä käheäksi. Toverihaudoilla olen aamulla klo yhdeksän, siitä en luovuta. Apua! Lupasinko laskea järjestön kukat, jotainhan siinä pitää sanoa. Tarkistetaan.

Vappupuheen olen aina pitänyt mieluusti ja mielelläni olen aikatauluni järjestellyt. Tuskin osaan tästä aikatauluvapaudesta edes nauttia.

No comments: